Ελάχιστα Επεμβατική Χειρουργική στην Ορθοπαιδική

Ραντεβού στο +302331500570

Η ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ

Είναι γνωστό πως με τον όρο χειρουργική εννοούμε την επιστήμη που ασχολείται με την άμεση επέμβαση του γιατρού στο σώμα ενός ασθενή χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία όπως νυστέρι και ψαλίδι έτσι ώστε ο ασθενής να θεραπευτεί από την πάθησή του. Ωστόσο, ο περιορισμός του τραύματος που προκαλείται κατά τη διάρκεια της επέμβασης αποτελεί το βασικό στόχο κάθε χειρουργού.

Τι ακριβώς όμως εννοούμε με τον όρο ελάχιστα επεμβατική χειρουργική; Έχει να κάνει με την μικρότερη τομή του δέρματος και το καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα; με το μικρότερο χρόνο παραμονής στην κλινική ή με τον λιγότερο μετεγχειρητικό πόνο; Σίγουρα, η μικρή τομή επιφέρει λιγότερη απώλεια αίματος και μικρότερο μετεγχειρητικό πόνο, ωστόσο τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν ένα μέρος μόνο της τεχνικής που έχει επιλέξει να εφαρμόσει ο χειρουργός στον συγκεκριμένο ασθενή και για το συγκεκριμένο στάδιο της πάθησής του. Η αντιμετώπιση δηλαδή μιας ανατομικής βλάβης στο σώμα ενός ασθενή περιλαμβάνει την ορθή διάγνωση της βλάβης, τη σταδιοποίηση της πάθησης-βλάβης και την επιλογή της εξατομικευμένης θεραπείας της από την συντηρητική έως την χειρουργική και την ελάχιστα επεμβατική χειρουργική. Άποψή μας είναι πως η ελάχιστα επεμβατική χειρουργική είναι μια διανοητική κατάσταση του χειρουργού ο οποίος ενσυνείδητα προσπαθεί να διατηρήσει υγιές όσο το δυνατό περισσότερους ιστούς μπορεί χωρίς ωστόσο να θέσει σε κίνδυνο τον χειρουργικό του σκοπό, αποτελεί δηλαδή περισσότερο μια  φιλοσοφική τοποθέτηση του γιατρού απέναντι στην αντιμετώπιση ενός συγκεκριμένου σταδίου μιας πάθησης σε έναν ασθενή.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Πάνω σε αυτό το φιλοσοφικό πλαίσιο, η συνεχόμενη εξέλιξη της τεχνολογίας με την δημιουργία νέων εργαλείων για την μεγέθυνση του χειρουργικού πεδίου, για τον επαρκή φωτισμό και για την θεραπεία της ίδιας της πάθησης, έχει συνεισφέρει πολλά στη διαμόρφωση των ειδικών τεχνικών της ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής, οι οποίες έχουν ως στόχο να διατηρήσουν ανέπαφους όσο το δυνατό περισσότερους ιστούς, κυρίως μυς και συνδέσμους, χωρίς να αλλάξει ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα της επέμβασης.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ

Συνεπώς η ελάχιστα επεμβατική χειρουργική αποτελεί μια εναλλακτική μορφή θεραπείας η οποία έχει παρόμοια αποτελέσματα με αυτά της κλασικής χειρουργικής με πολλά όμως πλεονεκτήματα όπως  η ελάχιστη απώλεια αίματος κατά τη διάρκεια της επέμβασης, ο ελάχιστος μετεγχειρητικός πόνος και η ελάχιστη χρήση αναλγητικών, η τάχιστη αποκατάσταση της χειρουργικής βλάβης αφού οι μυς και οι τένοντες διατηρούνται ανέπαφοι, η ελάχιστη συχνότητα λοιμώξεων, το άριστο αισθητικό αποτέλεσμα αφού οι τεχνικές της ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής χρήζουν από καθόλου τομή έως τομής 1,6 cm και ελάχιστη παραμονή στην κλινική από μερικές ώρες μέχρι 1 ημέρα. Ο ασθενής δηλαδή επιστρέφει τάχιστα στην προ της επέμβασης φυσιολογική του ζωή.

Το ιατρείο μας με τη συνεχή εκπαίδευση σε καταξιωμένα κέντρα του εξωτερικού αντιμετωπίζει τις Ορθοπαιδικές παθήσεις και κακώσεις σε ενήλικες και παιδιά έχοντας ως βάση τις αρχές της ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής όταν υπάρχουν συγκεκριμένες ενδείξεις και εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια τεχνολογία αιχμής για την αντιμετώπιση των ορθοπαιδικών παθήσεων όπως της δισκοκήλης (μέση, αυχένας), της σπονδυλικής στένωσης, της οστεοαρθροπάθειας στο γόνατο και το ισχίο, του βλαισού δακτύλου του ποδιού (κότσι) και των παθήσεων του ώμου, με πολύ μεγάλη επιτυχία.