Το «αυχενικό» είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από πολλούς ασθενείς ή μη ασθενείς, για να περιγράψουν μια παθολογική κατάσταση στον αυχένα τους όπως πόνος στην περιοχή του αυχένα, αίσθηση ζάλης, ίλιγγος, αδυναμία, εμβοές αυτιών, πονοκέφαλος, πιάσιμο μυών, αλλαγές στην αισθητικότητα των χεριών, πόνος που εκτείνεται στο χέρι κλπ χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς την αιτία την δημιούργησε.

Πράγματι, πάνω από το 70% των ατόμων άνω των 60 ετών, ταλαιπωρείται σήμερα από κάποιο Ορθοπαιδικό πρόβλημα στον αυχένα, ενώ το 40% των συμμετεχόντων φοιτητών σε μια έρευνα στις USA, παραπονέθηκε για πόνο στον αυχένα ή στην  σπονδυλική στήλη ενώ χρησιμοποιούσε φορητές συσκευές τελευταίας τεχνολογίας (κινητό τηλέφωνο, lap-top, tablet κλπ), συνολικά πάνω από 3 ώρες την ημέρα.

Παρόλο που τις περισσότερες φορές το «αυχενικό» θεραπεύεται με την γνωστή συντηρητική αγωγή (ξεκούραση, ειδικά φάρμακα και άσκηση), υπάρχουν περιπτώσεις που το σύνδρομο αυτό υποκρύπτει μια σημαντική πάθηση όπως η δισκοκήλη, η σπονδυλοαρθροπάθεια, η στένωση του σπονδυλικού σωλήνα αλλά και η νεοπλασία ή η λοίμωξη!

Όταν η απλή συντηρητική αγωγή δεν βοηθά στην ανακούφιση του «αυχενικού», τότε ο ρόλος του εξειδικευμένου Ορθοπαιδικού Σπονδυλικής Στήλης είναι να διερευνήσει και να διαγνώσει την ακριβή αιτία του προβλήματος (αφυδάτωση του δίσκου, προβολή δίσκου, δισκοκήλη, οστικά εξογκώματα, πάχυνση των συνδέσμων κλπ) στον αυχένα και να προτείνει εξατομικευμένη αντιμετώπιση, από την συντηρητική και αναίμακτη θεραπεία έως την ελάχιστα επεμβατική και χειρουργική θεραπεία, πάντα επί βιβλιογραφικών ενδείξεων και με βάση την κλινική του εμπειρία.

Σε κάθε περίπτωση, η αποτελεσματικότητα της θεραπείας εξαρτάται εκτός από το στάδιο της πάθησης και την επιλογή της θεραπείας κατά τη διάγνωση, από την εκπαίδευση του Ορθοπαιδικού, την εμπειρία του από την εφαρμογή των διάφορων θεραπευτικών μεθόδων και την προσκόλληση του ασθενή στην επιλεγμένη θεραπεία.

Κάντε και εσείς το τεστ για να ενημερωθείτε από τον ιατρό, εντελώς ΔΩΡΕΑΝ